19 Temmuz 2009 Pazar

Pazarlama ve İş Dünyası Hakkında Kitaplar



Pazarlama ve iş dünyası hakkında sayısız kitap ile karşılaşmamız mümkün, bunlar arasında benim beğendiklerim ve tavsiye ettiğim kitaplar:
  • Mavi Okyanus Stratejisi

W. Chan Kim ile Renee Mauborgne adlı iki profesör tarafından yazılan Mavi Okyanus Stratejisi, kurulmuş ya da kurulması muhteme firmaları mevcut pazardan pay almaya çalışmak yerine, kendileri için rekabet edilmesi güç bir pazar boşluğu yaratmaya teşvik ediyor ve bunun yöntemlerini sıralıyor. Savundukları tez; büyüyebilmek için artık bir marka değil, bir pazar yaratmak gerektiği.
Benim Puanım: 10/8

  • A'dan Z'ye Pazarlama

A'dan Z'ye Pazarlama ya da özgün adıyla "Marketing Insights from A to Z: 80 Concepts Every Manager Needs to Know" kitabında, pazarlamanın sadece pazarlama departmanının işi olmadığını, bütün şirket çalışanları tarafından düşünülmesi gerekilen bir uğraş olduğunu belirtiyor. Pazarlama çalışanları ve bu işe gönül veren amatör ya da profesyonellerin yalnızca satışla değil, ürün veya hizmetin tüketiciye ulaşma anından ve tüketicinin ilerde karşılaşabileceği sorunların çözümüne değin her noktayla ilgilenmeleri gerektiğini bizlere tavisye ediyor. Kitapta, pazarlamanın temel 80 kavramını işleniyor, marka, rekabetçi avantaj, yaratıcılık, CRM, veritabanı pazarlaması, farklılaşma, innovasyon, konumlanma ve bölümlenme gibi önemli konulara hakkında bilgi veriliyor. Pazarlama konusunda bilgi sahibi olmak isteyen; bu konuda profesyonel olarak çalışan herkese tavsiye edebileceğim bir kaynak kitap.
Benim Puanım: 10/8


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder